Een goed lichtplan zorgt voor besparingen op kosten voor energiekosten en onderhoud. Maar dat is niet de enige reden om te kiezen voor een lichtplan: zo maakt de juiste kantoorverlichting mensen productiever en meer ontspannen - wat kan leiden tot minder ziekteverzuim. Directe én indirecte besparingen dus.
We ontwikkelen lichtplannen voor retail, kantooromgevingen, zorg, horeca en hospitality. In onze lichtplannen houden we rekening met lichtopbrengst, kleurtemperatuur, levensduur, rendement en comfort. Natuurlijk houden we rekening met het beschikbare budget en de technische mogelijkheden in een ruimte. Als dealer van verlichtingsmerken in het midden- en hogere segment kunnen we ook de mooiste armaturen te leveren. Zo blijven we - van advies tot eindoplevering - betrokken bij onze projecten en kunnen we de kwaliteit daarvan garanderen.
We maken regelmatig zakelijke lichtplannen in opdracht van collega-interieurarchitecten en -ontwerpers. Schroom niet om contact op te nemen als je gebruik wilt maken van onze expertise!
Goede kantoorverlichting zorgt ervoor dat mensen effectief en efficiënt kunnen werken. Voor verlichting in kantoren gelden andere eisen dan voor woningen - bedenk ook dat de Arbo-wet specifieke eisen stelt aan verlichting voor werkruimtes. Waar moet je op letten bij een lichtplan voor kantoren?
Studio Valentijn heeft veel ervaring met het opstellen van lichtplannen voor kantooromgevingen. Onze ontwerpen voldoen aan de wettelijke eisen en zorgen voor een prettige werksfeer die de productiviteit positief beïnvloedt. Belangrijk in onze ontwerpen zijn ook de gewenste uitstraling (branding), de ruimtelijke beleving en architectuur. Natuurlijk kijken we ook naar duurzaamheid; bijna altijd kan er flink bespaard worden op energiekosten. Bekijk ons portfolio!
De juiste verlichting trekt meer klanten naar binnen en stimuleert de verkoop. Neem nou de verlichting in paskamers: het (nog steeds veelgebruikte!) felle witte licht maakt dat iedere huid eruit ziet als een maanlandschap. Met goede verlichting zien je klanten er op hun best uit en zullen ze veel eerder tot aankoop overgaan. Toch is winkelverlichting niet een standaard-product. Zo hangt de keuze voor kleurtemperatuur niet alleen af van de sfeer die je in je winkel wilt, maar ook van het soort producten dat je verkoopt. In een supermarkt bijvoorbeeld, vragen de verschillende productgroepen - denk aan brood, vlees, groente en vis - ieder om een andere kleurtemperatuur.
Natuurlijk zorg je ervoor dat je de topproducten in de winkel goed uitgelicht, maar denk ook aan het aanlichten van muren: dat zorgt ervoor dat klanten de winkel ruimer en meer open ervaren. Hoe zal de verlichting aangestuurd worden? Komen er dimmers? Sensoren? Systemen voor daglichtregeling?
Studio Valentijn heeft veel ervaring met het ontwikkelen van lichtplannen voor winkels. Meer weten? Neem contact op!